söndag 17 oktober 2021

Nya fönster

 Dom nya fönstren kom samma dag som jag skrev den förra bloggen. Maken började direkt med "mitt" TV-rum. Det blev kallt. 11 grader, men när vi fått i det samt tätat lite så gjorde jag eld i kaminen och slog på luftvärmepumpen och då stod det inte på förrän det blev varmt och skönt. Nu ska det tätas ytterligare, läggas på en fönsterbräda, sättas dit salning och foder sen så är det klart på insidan. När det fönstret är klart även på utsidan ja då är det dags för köksfönstret och när det är klart så ska köket målas. Vi vet i alla fall vad vi har att göra några veckor framåt och det är skönt det.


 

 I skrivandes stund så har maken bestämt att det inte blir nåt fönster insatt i köket förrän till våren. Det är för kallt säger han. Ett av problemen med de nya fönstren är att vi inte fick de mått som vi hade beställt. De hade vänt på siffrorna och i stället för att ta höjden x bredden, så fick vi bredden x höjden. De är alltså smalare och högre än de som suttit där tidigare. Att skicka tillbaka dom kändes inte som ett alternativ med tanke på hur länge vi fick vänta på dessa. Maken är ju händig så han fixade det hela med lite pussel men det kan vara en anledning till att han vill vänta lite med det andra. Jag är måttligt förtjust men eftersom det är han som ska göra jobbet så är det bara att anpassa sig. Måla tror jag att jag gör i alla fall. 

  • Det Gud har sammanfogat behöver inte limmas." Norskt ordspråk
Vi hörs! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar