torsdag 28 oktober 2021

Lite kaos

  Ommålningen av köket är i full gång och det känns som det är lite kaos. Jag hittar knappt grejor när jag ska laga mat och det står stegar framför skåpdörrar och färgpytsar lite varstans. Men........det blir fint! Jag började måla bröstpanelen men sen har maken tagit över. Jag servar honom med mat och kaffe samt berömmande ord.

Panelen är klar och väggarna på gång

 Katten Kurt/Nils är allmänt förskräckt och i morse gick han in i hålet där lådorna ska vara, och spydde upp en halv råtta. Just nu ligger han och sover vilket han gör alldeles rätt i. Veterinären kom inte förra veckan utan har annonserat sin ankomst fredag v 44. Det är så skönt att han kommer hem och ger sprutan. Katter är i allmänhet inte så förtjusta i att åka bil.

Jag var ut i landet en sväng på förmiddagen. Fick jordärtskocksknölar av vår granne som jag planterade, sen har det kommit några blomlökar på posten som ska planteras men sen så kan det bli kallt.

Nu är endast gravarna som ska få lite granris på backen men det gör vi när lyktorna ska tändas, nästa helg.      

Bildresultat för jordärtskocka
Jordärtskocka  

 Bildresultat för jordärtskocka

 

 I Amerika odlades jordärtskockan av urbefolkningen långt innan européerna kom dit och i Sverige har den funnits sedan 1600-talet. 

Jag skrev helt felaktigt förra gången att skolbarnen skulle ha skollov denna vecka men det är inte förrän nästa vecka (44) som de får vara lediga. Rätt ska vara rätt.                                                

              

  • "Inte ens den svartaste timme är mer än 60 minuter". Leigh Hunt 1784 - 1859 Brittisk författare

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar