måndag 25 januari 2021

Lite deppigt - en stund

 Nu har det nästan gått en vecka sedan jag skrev senast. Tiden går så fort. Jag har börjat plocka så smått. Plocka bort prylar som jag inte använt på några år. Det ska jag sälja på en loppis i vår/försommar. Förhoppningsvis. Det blir nog både kläder och annat som bara står/hänger i skåpen. Kan inte förstå varför man sparar på så mycket egentligen men efter att ha plockat igenom ett par dödsbon, så inser man att det behövs plockas ur ibland om man inte ska lämna efter sig allt till de som ska ta över.

Nej Ingrid, nu skärper du dig! Sitta och deppa ner sig över sånt som förhoppningsvis ligger många år fram i tiden. Nisse kom just in och lade sig framför mig när jag skriver. Han spinner så fint, och verkar så nöjd med sin tillvaro. Jag är också nöjd, tro inget annat men ibland deppar man ihop någon timme och sen blir det bra igen.

heliotrope-arkiv - Skönhetsredaktörerna

Idag har jag sått Persilja och en blomma som heter Heliotrop, vet inte om den kommer att ta sig men i alla fall persiljan tror jag ska bli bra. Fint att plantera ut när det blir så dags.  Heliotropen drar till sig fjärilar så en sån måste jag ha om jag så måste köpa en planta. Nåja, kommer tid kommer råd just nu ska jag rikta in mig på att koka en potatis- purjolökssoppa som serveras med knaperstekt bacon och örtcreme. Maken är i Siljansnäs och snickrar och behöver mat när han kommer hem.

  Bildresultat för potatis och purjolökssoppa

  •   "För att njuta av friheten, måste vi ha kontroll över oss själva." Virginia Woolf 1882 - 1941. Engelsk författare.
Vi hörs!

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar