lördag 16 januari 2021

Vardag

 


Vädret har stabiliserat sig. - 15 grader och vackert solsken. På dagarna stiger temperaturen till -9 grader. Naturen visar verkligen upp sig från sin bästa sida. Vi fick ju inte så väldigt mycket av den snö som ställde till det efter norrlandskusten och skönt var väl det. Maken har sett till att det finns ved att elda med så det går ingen nöd på oss. Frysarna är - om inte fyllda - så i allafall välmatade med både kött och fisk. Bara att välja. Bakar matbröd gör jag 1 gång i veckan. I går när jag var och handlade så köpte jag en grekisk limpa för ibland blir man sugen på nåt annat. 



Jag har börjat att ha munskydd på mig när jag handlar i matbutiken och jag måste säga att jag beundrar dom som arbetar med sådana hela tiden. Det är inte kul för det kliar överallt under masken, och bara veta att man inte ska röra den gör ju att det kliar ännu mer. Det är så skönt när jag kommer ut i bilen och får ta av den, tvätta händerna med sprit och så klia.

 



Nisse har tyckt att det varit lite kallt men han går ändå ut en stund. Nu när termpen stigit så tyckte han att det var okey att försöka ta sig en fågel. Tidigare när jag skulle bädda rent i sängarna så hjälpte han till - vare sig jag ville det eller inte.

  • " Jag slutar inte när jag är trött. Jag slutar när jag är klar."  Kinesiskt ordspråk 
Vi hörs!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar