onsdag 20 januari 2021

Vinterlekar

 Idag är det skitväder. Det blåser och snöar och snöandet ska visst hålla i sig några dagar. Nåja bara att veta att dagarna blivit 1 timme längre hjälper en ju att stå ut. Ska åka till Falun idag. Jag ska skjutsa ett par vänner som ska dit på ögonkontroll. Kanske går jag in på Plantagen när jag väntar - kanske inte. Vi får se.

Vår förra katt Nisse - den röda - älskade att ligga på min strykbräda. Den står vid fönstret och han kunde ligga och titta ut på fåglarna samtidigt som det värmde skönt från elementet.  Vår nuvarande Nisse (Kurt) vill inte ligga där eftersom jag har satt upp insynsskydd, så då ligger han i hallfönstret i stället- Hade tänkt att ha blommor där men det verkar som jag får avvakta.


Ett exempel på när Nisse och maken är ute och leker. Det kan bli en snögrotta. Kasta snöbollar är också en kul grej. 

  • " Leken är nödvändig i en människas liv." Thomas Aquinas  1225 - 1274. Italiensk munk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar