måndag 8 februari 2021

Glömska eller lathet

 Nu är det ett tag sedan jag skrev. Ja jag vet inte vart dagarna tar vägen. Det är ju faktiskt lite konstigt eftersom man egentligen inte har så mycket mer att göra än att hålla reda på tid och rum.

Jag skyller på kylan. Det har varit kallt en längre tid nu och det tar lite på humöret. Det som är bra är ju att det är så vackra dagar. Solen skiner och man har kläder att ta på sig så det är ju bara att klä sig väl och ta en promenad. Eller.........? 


 I flera dagar har jag och Beth Holzman varit i Prästgården i Siljansnäs och packat Majblommor. Det är förra årets blommor som barnen inte kunde gå ut och sälja då. Nu packas de i mindre förpackningar och barnen ska sälja dessa på nätet. Sen skickas de ut från centrallagret. 

Under det år som gått har flera lokalföreningar varit beroende av Majblommans stöd till barn som behöver tex glasögon eller andra saker som är till hjälp i det dagliga livet och som föräldrarna/förälder inte har råd att köpa. Siljansnäs är lyckligt lottade men tex Leksand har fått begära extra stöd. Nu har Majblommeföreningen i Siljansnäs i alla fall dragit sitt strå till stacken och det känns skönt.

Nu på förmiddagen har jag dammsugit. Skitsak tycker ni kanske men inte om man har en ungkatt. Kurt är en jä..el på att stöka till. Han har ett "lekrum" där han har bitit sönder papper, rivit på klätterträdet och där det ligger allehanda bollar och andra kattleksaker. Jag passade på i morse när han var ute. Få se hur länge det får vara snyggt. 


 

  • "Lat man lämnar ogärna den varma sängen." Ordspråk från Island

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar