torsdag 1 november 2018

Ljus i mörkret

Allhelgonadagen. Små ljus som lyser
upp mörkret
Gråväder! Det är inget roligt. Vi fick lite snö här i början på veckan men det var inte mycket. Vägen blev i alla fall riktigt snorhal över skogen - ett tag - sen så började det att spöregna så det försvann ganska fort.
Den nya diskmaskinen är inkopplad och fungerar perfekt. Synd bara att golvet hann bli förstört. Man får mitt i eländet ändå vara glad åt att det gick att torka upp det som var blött. Vi får investera i ett nytt golv till sommaren.
Jag gick med i nånting som heter "Knivbrev". Man bestämmer hur många gånger per år man vill slipa knivar samt hur många knivar åt gången. Jag beställde 2 knivar 2 ggr per år. Det kom ett tjockt kuvert med skydd för 2 knivar. Bara att stoppa in knivarna i skydden, ner i kuvertet och så lägga på postlådan. 2 dagar efter så kom knivarna tillbaka nyslipade och klara. Gissa om de blev vassa??!! Oj, jag har nog aldrig i mitt liv skurit med så vassa knivar. Perfekt! Om 6 månader kommer nästa brev då kan jag skicka 2 nya knivar, sen tror jag inte att jag behöver slipa nåt mer.

Bilden är 2 år gammal. I år finns endast enstaka pölar med
vatten i ån.
"De kortaste orden - ja och nej - är de som kräver störst eftertanke." Pythagoras  569 f.Kr - 475 f.Kr. Matematiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar