söndag 28 oktober 2018

Änt de de ena så är det andra

Sitter här och snorar - igen. Jag tror det är vädret. Varmt i solen men kallt direkt i skuggan. Lätt att klä sig lite för lätt även om man tycker att gamla tanter borde veta. Jag får skylla mig själv det är ju bara så.
Häromdagen så började vår diskmaskin att läcka vatten. Inte ett dugg kul eftersom den förmodligen har stått och droppat vatten utan att vi märkt det. Men ni vet hur det är - droppen urholkar stenen elle som i detta fall, golvet får ett annat utseende. Det var bara att hiva ut maskinen, upp med golvet, in med en värmefläkt och sen försöka laga golvet provisoriskt. Vi får lägga in ett nytt golv till sommaren, men den nya diskmaskinen kommer i början på veckan.
Jag trodde att vi skulle få snö, men det blev inte så många flingor. Vinterdäcken är nu monterade i alla fall och svärmors grav är pyntad inför alla helgons dag och vintern. Till helgen ska vi åka till Stora Tuna kyrka och tända ett ljus för min mamma och pappa.

  • ”Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning - men det har aldrig någon läkare heller. ” Winston Churchill 1874 - 1965. Brittisk premiärminister och författare.


Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar