måndag 15 oktober 2018

Rumsprojektet

Det är varmt ute. Under helgen var det som den värsta sommardag. Vi satt på verandan och åt och fikade. Skönt men ändå lite konstigt. Lusten att "boa" in sig inför vintern vill liksom inte infinna sig och ändå vet man att man borde göra just det. Domherrarna sitter och "tjirpar" i träden och påminner om vad som komma skall.

Vårt rumsprojekt är i stort sett avslutat. Nu väntar vi bara på klinkers så vi kan sätta in kaminen. Jag är jättenöjd.

Har passat på att städa undan på verandorna inför vinter och kallare temperaturer. De känsliga medelhavsväxterna har fått flytta upp i ett av rummen på övervåningen. Nu ska jag försöka hålla det så svalt som möjligt.

Jag var till Svärdsjö och hälsade på i lördags och jag kan till min glädje konstatera att vi pratade svenska i stort sett hela tiden. Baroa´a har börjat på gympa med en svensk vän och Ehab har börjat jobba på ett städföretag där han jobbar med svenska kamrater. Nu får dom prata svenska och lyssna på svenska. Det är nyttigt för dom. Dottern Rittal går ju på dagis och förstår svenska mycket bra. Dom börjar så smått smälta in i det svenska samhället.
Rittal
Kolla vilken bil. Går på batteri och kan köras
via fjärrkontroll.
 
  • "Den kloke anpassar sig efter omständigheterna så som vattnet formar sig efter krukan." William Ralph Inge 1860 - 1954. Engelsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar