söndag 21 oktober 2018

Saknad

Nu börjar hösten visa sin rätta sida. Frost på morgnarna och kyliga dagar. I morse gjorde jag det sista rycket ute i trädgården. Jag tömde växthuset och de vattentunnor som det stod vatten i. Nu kan det få bli vinter om det vill även om jag inte är så stor fan.
Mössen börjar på att ta sig in och härom morgonen hade en liten rackare varit i köket på fönsterbrädan och ätit av de blommor som jag hade där. Det var nån sort som hade små orange frukter (väldigt dekorativt - på blomman) men söndersmulade på fönsterbrädan …… nej då kommer det fula ord ur min mun.
Maken tog musen i natt i en fälla och förhoppningsvis var det bara den.

De sociala träffarna - oppsittu och symöte i prästgården har startat och det känns bara bra. Social samvaro under den här mörka tiden är nästan ett måste för att man ska må bra. Dagdrömma lite är också ett sätt. Jag är ju väldigt förtjust i Grekland och nu är rätta tiden att drömma om nästa resa. Jag vet inte vart den blir eller om den blir, men man kan ju alltid drömma. Drömma och titta på bilder samt kolla på Google maps. Där kan jag resa sittande i värmen hemma i Hansgården. Det är fantastiskt.
Just nu rullar bilder på datorn, från vårt besök på Spetses för 4 år sedan. Huset vi hyrde då är nu sålt men bilderna och minnena finns kvar.
Trädgården och entrén
Att få äta ute
Frukost under ett olivträd
Bara sitta och kolla alla båtar nere i hamnen

  • "Du kan inte sakna något du inte upplevt." Marit Tusvik. Norsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar