torsdag 22 november 2018

Nygammal vana

I dag hoppas jag att jag tillfört en ny vana till mitt liv. Den har visserligen funnits där tidigare men ombytlig som jag är, så faller den snart utanför bekvämlighetsramen.
Jag tog en promenad runt Brändbergs! Det var riktigt kallt men solen sken och det var faktiskt skönt. Ännu skönare var det när man kom hem till nybryggt kaffe och en stund framför datorn.
En underbar novemberdag
Nyis på Almoån
Jag hade så fin hjälp häromdagen. Hjälp med att baka julkakor. Det var det yngsta barnbarnet Yavanna som hade studiedag som hjälpte till. Hon knådade degen och hon rullade små bollar och hon plockade på plåtarna. Vi avslutade det hela med att äta våfflor med Nutella och glass. Kvalitetstid!
Farmors duktiga piga
Jag passade också på att testa att göra en form av backubulla i stekpannan. Lite kladdigt men kakorna blev goda och det är ju behändigt när man inte har en riktig bakugn. Ska kanske prova att göra en deg med riktig jäst nästa gång. I den här degen hade man Bikarbonat.
Backubulla i stekpannan
Det ser äntligen ut som om vi ska få vårt renoverade rum helt klart. Maken ska idag hämta de klinkers som vi beställde för 1,5 månad sedan. De ska ligga under kaminen, så snart kan jag myselda lite när jag sitter och syr eller ser på TV.
  • "Vanan omvandlar lyxiga njutningar till tråkiga och dagliga behov." Aldous Huxley 1894 - 1963. Brittisk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar