onsdag 27 december 2017

Vardag igen

Julhelgen är över. En lugn och fridfull jul där vi hade besök av min syster. Eftersom jag hade beställt en matkasse med julmat, så kunde jag hålla mitt löfte - att göra så lite som möjligt under juldagarna. Värma på lite mat och duka fram. Riktigt gott var det och trots att kassen var beräknad på två personer, så räckte det gott och väl åt oss tre.

På juldagen var det familjemiddag på Väståker - hos sonen med familj. Det är alltid lika trevligt att träffas så där allihop.
Snön kom på natten till tisdagen och när min syster åkte hem så hade det kommit en hel del men enligt rapport från Hedemora när hon kommit hem, så gick det skapligt. Moddigt och bilkö från Borlänge och neråt, men hem kom hon i alla fall.

Nu är det mildgrader - igen - och snön är så tung. Vår traktor har lagt av och maken får inte i gång den. Den har annars varit till stor hjälp när det blir så här tung snö. Det värsta är ju när snön rasar ner från vårt stora uthustak - då blir den som cement. Vi får väl se. Det finns väl nån granne som kan hjälpa till - i värsta fall.
Här är det nära. Snart rasar snön ner. Få se om
maken hinner få undan traktorn innan.

  • "När det i en stat inte märks något skrammel av konflikter, kan man vara säker på att där inte finns någon frihet." Charles de Montesquieu 1689 - 1755. Fransk statsfilosof och satiriker.
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar