måndag 11 december 2017

Det närmar sig

Solen orkar inte så väldigt högt

Nu är det snart jul. För vår del i Hansgården blir det inte att skicka några julkort i år - heller. Vi ger en slant till UNICEF eller annan organisation istället. Förra året så blev det en get till en familj i Afrika. Vi får se vad det kan bli i år. Ett år i skolan för en flicka kanske. Vi får se.
De enda som får en hälsning via vanligt brev är min faster 90 år och min moster 96 år samt ett par vänner i Norge. Det brukar bli ett julbrev med vad som hänt under året och jag vet att det är uppskattat.

På lördag ska jag och barnbarnen baka pepparkakor. Det har blivit lite av en tradition och det är så roligt att de fortfarande vill komma. På söndag kanske jag ska åka till Svärdsjö och önska "min" familj God Jul. Vi får se hur vädret blir.
Edvin och farfar bakar pepparkakor 2004
Har fått mitt första tjänstgöringsschema i Siljansnäs kyrka. Den 1 - och den 7 januari, till att börja med. Ett ärofyllt uppdrag som det ska bli  spännande att prova.
Luciatåg - Erkers Marie Persson
Lite vintrigt/juligt på verandan
  • "Bara ett svagt sinne söker absoluta sanningar." Agnes Thornton
Vi hörs!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar