torsdag 21 december 2017

God Jul

Det är inte klokt vad tiden har gått fort från det att jag skrev min senaste blogg. Kanske lika bra det. Vädret är ju både hipp som happ, med riktigt kalla dagar till att nästa dag vara varmgrader och till att sedan vara 10 grader kallt  - med regn!?

I dag är det i alla fall årets kortaste dag och om någon vecka så är vi återigen på väg mot ljusare tider.

I lördags bakade jag pepparkakor med vårt yngsta och äldsta barnbarn: Noah - mitten killen mådde inte så bra så han fick stå över. Vi tog igen baket i tisdags i stället för då mådde han bättre.
Det är så trevligt att de fortfarande vill baka med farmor. Jag ställer gärna upp så länge dom tycker det är kul.
 
 
Söndagen tillbringade jag i Svärdsjö hos "min" familj. De förstår nu svenska riktigt bra allihop och Baroa´a är också duktig att prata. Lite trevande men hon provar i alla fall och det är ju jättebra. Jag hade med lite svenskt fikabröd, en pekbok till Rittal och ett par klappstolar. Tidigare när vi varit många på middag, så har två fått sitta i en låg soffa och så har man tagit in en fåtölj. Det är inte optimalt eftersom man sitter så lågt.
De har en fågel som blev lite kär i mig. Jag tror han såg mitt huvud som ett grått fågelbo.
Hemvägen var vacker. Som tagen ur en midvintersaga. Riktigt kallt ( -15 grader) och mycket snö.
Jag vill redan nu passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL, en jul där jag själv ska göra så lite som möjligt.
  • "Julen är inte en årstid, det är en känsla." Edna Ferber 1887 - 1968. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar