måndag 30 oktober 2017

Vintertid

Ny vecka och så vintertid. Har inte kommit underfund om vitsen med att ändra på tiderna, jag vet bara att det kan ställa till problem för diabetikerna - i alla fall maken. Hans kropp är inställd på förmiddagskaffe med smörgås klockan 11, men går han efter tiden på klockan så är den ju bara 10 och då blir det fel. Det tar några dagar att fasa över mattiderna på "rätt" klockslag.

Bygget nere vid sonen går framåt och nu är taket på plats samt nästan alla väggar. Det börjar likna ett riktigt litet hus.
Själv gör jag så lite som möjligt men enligt min kalender så verkar det vara nåt varje dag. Bara trevliga saker, men i alla fall.
Mössen tar sig allt större friheter nu när vi inte har katt i huset. I går kväll när jag satt i rummet och såg på TV så såg jag i ögonvrån en liten mus som var inne i köket och sprang. Den gömde sig naturligtvis när jag och maken kom dundrande och vi har inte fått den i nån fälla än.
Nu ska vi köpa några "musskrämmare" på Granngården. De ska skrämma iväg mössen med hjälp av höga toner. Vi får väl se hur det blir.
Lupiner som blommar i Almo den 30/10
 
Det sista att plocka in av trädgårdens
blommor för i år. Vackra blad och Grekisk
vädd.
"En flod, en forsande ström är tiden. Knappt har något dykt upp förrän det sköljs bort och annat blivit synligt som i sin tur ska sköljas bort." Marcus Aurelius Antonius 121 - 180. Romersk kejsare, stoisk filosof och författare.
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar