onsdag 25 oktober 2017

Små fina glädjeämnen

När vädret är som det är, så måste man försöka hitta de små glädjeämnena här i livet. Nu när barnbarnen är så stora så de inte är hemma på dagarna, så får man hitta på annat.
Shopping är ju alltid trevligt -  nej inte alltid förresten, men i går så åkte jag till Insjöns väveri och tittade. Jag hittade en riktigt fin löpare och ett par fina små glaslyktor, lagom för värmeljus.
Sen åkte jag till Gundhes eftersom jag hade ett presentkort att lösa ut. Där blev det ett par kransar till ytterdörren, och sist men inte minst besökte jag affären bredvid apoteket. Dom som har så mycket fint! Där hittade jag ytterligare en löpare. I dag har jag satt upp mina fina Jobs-gardiner med rönnbär, lagt på den nya löparen samt bakat en sats tekakor. Om en stund ska jag åka och klippa mig. Jag känner mig glädjefylld och nöjd och kan gå runt och titta på mina fina nya små glädjeämnen

  • "Allting är så mycket värt som köparen betalar för det." Publilius Syrus 85 f. Kr - 43 f. Kr. Latinsk författare och romersk filosof.
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar