lördag 21 oktober 2017

En fin dag

Återigen en vacker höstdag. Lite kallt men solsken och fint. Jag har äntligen fått upp mina dahliaknölar så nu ligger dom i blomrummet för vinterförvaring. Det ska verkligen bli spännande i vår när dom ska planteras igen eftersom jag inte har en aning om vilka knölar som är låga eller höga, vita eller blålila, Men lite spänning sätter ju krydda på livet sägs det.

Maken han är som sagt byggmästare och bygget går framåt. Edvin tror att han kan flytta in till jul, men det kan han ju såklart inte. Han får vara glad om det blir till sommaren 2018.
Själv var jag ut till skogen och skaffade lite grönt att dekorera med. Små granar och lite granris. Det är kul att pyssla till det lite nu när höstmörkret kommer.
små granar i fönstret på verandan...
..och granris runt lyktan vid källaren
Nu väntar jag på att maken ska komma hem för då ska vi äta en Janssons frestelse som precis står i ugnen. Det blir gott det!
En Janssons frestelse och en öl till kvällsmat

  • "Vad du än är: var en god sådan." Abraham Lincoln 1809 - 1865. USA:s president nr: 16.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar