lördag 23 september 2017

Semestern slut

Så var vi hemma igen då - jag och maken. Hemma till svalt väder och regn. Faktiskt så kändes det helt okey eftersom vi haft onormalt varmt där vi varit. Jag kommer säkert att klaga på vädret lite längre fram för så ska det ju vara, men just nu då så känns det skönt.
Det skönaste var nog i går kväll när vi körde in på gården, konstaterade att resan gått bra och sen fick gå upp och lägga sig i ett svalt sovrum, i sin egen säng och med sin egen kudde.

Vi har haft en skön semester med en del aktiviteter. i tre dagar så hyrde vi en bil och åkte runt på fastlandet. Runt förresten, upp och ner är nog en riktigare benämning. Jag tror inte jag har växlat så mycket mellan 1:an och 2:an samt vridit så mycket på en ratt som jag gjort de senaste dagarna. Det var många berg i vägen som man blev tvungen att åka över men det var också fina (om än kurviga) vägar längs med havet. Kan också meddela att staden Korinth inte är en rolig stad att köra i om nu någon hade tänkt det. Staden ska ha mellan 36- och 38000 innevånare och det kändes på en del ställen som om allihop åkte på samma vägar som jag.
  • "Eftertanken är alltid klokast" Euripides 430 f. Kr - 405 f. Kr Grekisk dramatiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar