torsdag 7 september 2017

Ett bra provisorium

Nu har jag fått ytterligare en bra plats att placera blommor på. I alla fall innan det blir för kallt. Det är på vår andra veranda som maken klädde in i somras. Det ska vara en dubbeldörr på den också, en liknande som är på den stora.
Eftersom vi åker iväg om några dagar och vädret är både regnigt, blåsigt och kallt, så ville jag ställa undan de krukor som står utomhus. De blommar som allra finast nu och att ställa in dem i ett mörkt förråd där ingen kan njuta av dem, det kändes inget vidare.
Jag och maken kom därför överens om att göra en provisorisk lösning - tills dess att han får tid att göra en dubbeldörr. Det blev väldigt bra men kan naturligtvis inte mäta sig med den andra.
Den tjusiga varianten
"vardagsvarianten"
Det blev riktigt riktigt bra inne på den nya verandan. Nu kan blommorna stå där tills den riktiga kylan sätter in, jag kan njuta av blommorna och de är skyddade från regnet.
Fick telefon nerifrån Spetses igår. Bodil, min väninna frågade vilket väder vi hade så jag talade om det: "Mulet, regnet hänger i luften och kyligt". "Ja vi har fått lite kyligare här nu" sa hon, "det beror på att det nog har regnat norr om oss." "Hur kallt är det då" frågade jag . "Just nu är det 26 grader" sa hon. "Okey, här har vi 12" sa jag. Då blev det tyst i luren.
  • "Om det är förnuftet som formar människan, så är det känslorna som leder henne." Jean-Jacques Rousseau 1712  1778. Fransk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar