måndag 11 september 2017

Det är nära nu

Jag passade lite på mina barnbarn förra veckan. Jag skjutsade två av dom till skolan i Falun och hämtade dom på eftermiddagen. På fredagen laddade jag med mat hemma åt maken och åkte själv till Borlänge. Där stannade jag tills det var dags att hämta barnen och åka hem.
Det blev en riktigt mysig stund. Först landade jag på Kupolen där jag laddade upp med en cappucino och en croissant.

Därefter gick jag lite planlöst och tittade i skyltfönster. Satt ner och kollade folk och tog det allmänt lugnt. Därefter åkte jag till IKEA. Där strosade jag också runt utan någon inköpslista.
Sen tog jag och åkte till Blomsterlandet och köpte en bukett med snittblommor och därifrån for jag till minneslunden i Stora Tuna. Satte ner blommorna och bara satt en stund och tänkte tillbaka på mamma och pappa.

Väl hemma i Hansgården igen så lagade jag lite mat och barnbarnen kom över och åt.

I går söndag så var jag i kyrkan och därefter i Prästgården för lite information och de frivilliggrupper som finns i Siljansnäs församling. Kören underhöll och det var fantastiskt fint.
 
I dag har vi börjat på syföreningen och i morgon bär det iväg till sol och bad. Vi ska ägna oss åt det i 4 dagar resten av tiden tänkte vi hyra en bil och åka runt och vara lite kulturella.
  • "Ingen lag eller förordning är mäktigare än förståelsen." Platon 427 f. Kr - 348 f. Kr. Grekisk filosof, matematiker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar