fredag 5 augusti 2011

Sommaren håller i sig och det är jätteskönt. Det är bara så himla svårt att få nåt vettigt gjort. Så tänker jag efter....varför kan man inte vänta med det där vettiga tills det blir sämre väder? Därför gör jag inte så där väldigt mycket vettigt än.
När vi åker utomlands - jag och maken - så brukar jag komma hem med massor av olika blomskott, rötter o liknande. Det mesta dör men en del tar sig till min odelade glädje. Första gången jag var till Madeira så hade jag hela balkongen full med blomskott som jag tog hem. Inget tog sig. Nu har jag lugnat ner mig något men visst vill jag gärna försöka om jag ser nåt riktigt fint.

Agapanthus eller Afrikas blå lilja (1 vitt och 1 blått ex. )
Passionsblomman har jag inte tagit från någon vild blomma utan köpt på Plantagen som litet skott. Jag är överlycklig att den trivs och att jag lyckats övervintra den. Den blomman är ju bara otroligt vacker!
Blå passionsblomma (Passiflora caerulea) kalls också för
Kristi kors blomma
Pelargon som jag tagit skott av på ön Egina utanför Athen.
Lite likt Rosenpelargon och med en underbar cerise färg.
Kväll i Almo. Ser ni älvorna som kommer fram nere på ängen?
Tempus fugit – "Tiden flyr"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar