tisdag 30 augusti 2011

Vardag igen

Idag var det träning på Life´N Joy. Klockan 10.00 startade vi vårt pass på 45 intensiva minuter. Jag trodde det skulle bli tungt efter ett uppehåll på 3 gånger men det gick riktigt bra. Svettigt, jo visst men Anna tröstade och sa att "blir man svettig, då jobbar musklerna". Skönt att höra. Vi körde till Abba-musik idag. Riktigt skoj. Nu ikväll så känns det att jag varit borta ett tag. Benmusklerna känns tunga.
När jag kom hem så fixade jag middag och sen blev det trädgårdsdax. En rosenbuske klipptes ner, 3 buskar med Rosenspirea klipptes ner till markhöjd och maken började att röja på källarkullen där nyponrosorna helt tagit över. I morgon fortsätter vi  med röjningen på källaren samt tar ner några vildvuxna körsbärsträd. Sen är det en rabatt som måste grävas om. Helt! Blommor ska byta plats, några ska tas bort och det ska på ny jord. Men det får vänta några dagar.
I morgon eftermiddag kommer mina "gamla" arbetskamrater hit och hälsar på. Det ska bli trevligtoch det känns fint att vi kan hålla kontakten.

På den tiden det begav sig
Måste berätta att jag fick ett skott på en pelargon nu när vi var på Kárpathos. En underbar hängpelargon som jag nu vakar över och vårdar ömt. JAG VILL att den ska klara sig och jag tror att ni håller med mig när ni ser bilden här nedan.
Pelargon från Kárpathos

  • Tankarna är idéernas moder



  • Vi hörs

    1 kommentar:

    1. Vi vet hur svettigt det kan vara ;-)
      Oj, vilken fin färg din grekkiska Pelargonen har!
      Det ska lyckas dig!!

      SvaraRadera