måndag 8 augusti 2011

Friska vindar

I morse vaknade jag av att gardinen fladdrade rejält. Det blåste friska vindar. Luften var sval och det kändes lite höstlikt. Katten Nils hade varit ute hela natten och jagat sork och var på ett väldigt kramhumör så när jag skulle läsa tidningen istället för att klia under hakan, så satte han sig helt resolut mitt på tidningen. Det var bara till att klia en liten stund till.....sen var det bra.

Maken for till skogs och jag tog och gjorde eld i köksspisen. Det räckte med att elda en liten stund, lagom så att hällen blev varm, sen kändes det riktigt skönt. Tog en förmiddagsfika och hurrade lite lätt för vår drottning som firar namnsdag idag. Fönstren i rummet behövde puts efter att maken målat dem och vädret var ju riktigt passande så jag kände att jag inte kom undan. Likaså med tvätt. Idag var ju riktigt bra torkväder så det fick bli ett par maskiner.
I övrigt känns det som en riktigt bra "slappdag". Jajamensan resten av dagen ska jag bara slappa!
Den råd lyder är vis. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar