lördag 16 juli 2011

Ingenting


Att göra ingenting, är för vissa personer bland det svåraste som finns. Jag har varit bland dom. Så säger det stopp en dag och man får lära sig att göra....just det...ingenting. "När jag får semester" säger folk, "då ska jag minsann koppla av och bara njuta". När semestern kommer ja då måste man först göra sånt som man inte hunnit med när man jobbat, sen måste man baka lite ifall det kommer främmande, sen måste man åka på det, och det och det för man ska ju passa på att vara lite kulturell också nu när man är ledig, och rätt som det är så är semestern slut. En mycket klok kvinna sa till mig en gång att man inte ska tvinga sig att göra saker - om det inte är absolut nödvändigt. Gör den saken när du känner att du verkligen har lust istället.
Ja, jag vet det är lätt att säga så men jag tror samtidigt att det är nödvändigt för vårt eget välbefinnande.
Man kan gå i skogen och plocka svamp
eller bara ta med lite fika och sitta och njuta

Man kan låna barnbarnen (om man är så lyckligt lottad
att man har dom i närheten) och åka på "äventyr".
 Man kan åka tillsammans enbart med sin äkta hälft också












Göra som katten Nils
 - ligga i en solstol hemma på gården
eller åka på en resa dit där man kan bada
utan att frysa ihjäl












Ha det nu så bra och kom ihåg att:
Optimum medicamentum quies est – "Frid är den bästa medicinen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar