lördag 23 juli 2011

Hemska nyheter

Idag var det en tung dag. Vädret är tungt men framför allt är nyheterna från Norge väldigt tunga. Över 80 ungdomar - mitt i livet - brutalt nerskjutna, plus sprängningen mitt i Oslo som också krävde liv. Cui bono? – "Till vems fördel", ja det kan man ju undra över.Det är svårt att ta in hur det kan rymma sådan ondska i en människa.
Från Kinaparken i Askersund

Har varit ute och letat kantareller men vad snopen jag blev när jag kom till "mitt" kantarellställe uppe i Tällberg. Jag såg små kantarellbitar och att det var trampat så jag tänkte att det varit rådjuren som vart där och kalasat men då berättade Kosa (gammal arbetskompis) att en annan arbetskompis varit där dagen före och plockat. Ja där ser man, ingenting är heligt. Inte ens kantarellställen. Nåja jag har kvar kantareller sedan förra året så jag klarar mig säkert. Det blir ju inte så mycket älgkött nu för tiden så "Älggryta med kantareller" är en läckerhet som inte serveras i Hansgården alltför ofta.
20 mm regn kom det i går- fredag. Såna dagar är det skönt att ta sig en tupplur efter lunchen.

Stadsparken i Riga

Ha det bra. Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar