lördag 9 juli 2011

Att hålla vad man lovar

Idag var det frisk luft när jag vaknade. I går kväll var det kvavt och fuktigt. Jag tycker att vi hittills haft en fantastisk sommar. Varma sköna dagar men utan den brännande solen. Det känns så där riktigt lagom svenskt.
Sen finns det ju alltid de som vill ha klarblå himmel och strålande sol dagarna i ända - och det kanske är trevligt ett par dagar eller så men då orkar man ju knappt med att laga mat eller göra andra "nödvändiga" sysslor.
Som synes av rubriken så är jag av den uppfattningen att man ska hålla vad man lovar. Kan man inte det så ska man meddela eventuella ändringar. Maken skulle få sin bil lagad  - så den klarar besiktningen -  vid 9-tiden  morse. Han väntar ännu (vid 12-tiden) på besked om att få komma. Dålig stil och inger inte något förtroende precis.
Apropå nåt annat så har bladlusen - likdom jag - trivts i den fuktiga värmen. Flaskan med såpvatten har jag använt flitigt och det hjälper ganska bra. Skönt att slippa ta till gifter för i år har vi haft mängder av fjärilar, humlor och bin i trädgården. De är mest förtjust i de olika timjan-sorterna men också i min krydd- och dofttagetes. Så om ni köper honung från Törnbloms nere vid gamla bastun, ja då har den säkert smak av timjan och kryddtagetes.
Dofttagetes
Röd Backtimjan











Ödetorp i Böle
Med tanke på överskriften så kommer här ett tänkvärt citat: Bis dat, qui cito dat – "Snar hjälp är dubbel hjälp"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar