onsdag 18 oktober 2023

Vitlök och Yoga

 I går var det en sån där fantastiskt fin höstdag. klart, kallt och ingen blåst. Jag fick hjälp av maken att rensa de återstående landen. Vitlöken kom ner ordentligt och nu ser det riktigt prydligt ut. Det som återstår nu är att ta upp jordärtskockorna men de får vara kvar i jorden så länge. Maken gjorde en sandlåda med lock som står nere i vår jordkällare, där lägger jag ner skockorna och blandar upp dem med sand. De håller sig otroligt bra. jordärtskockor är annars svåra att förvara men  det här gick bra. förra hösten lade jag ner en hel del skockor och jag kunde ta upp färska fina ända fram till sen vår.

 


I våras, efter att mina julamaryllisar blommat över så planterade jag ut dem i en blomlåda. Där har de stått ända till nu då jag plockade upp dom. Jag funderar på att klippa av bladen, lägga undan dom mörkt och svalt och sen försöka att få dom att blomma om. Det blir säkert svårt men samtidigt är det svårt att slänga så kraftiga och fina lökar. Ska bli spännande att se hur det går.


 Var på yoga igår. Första gången med ny ledare (efter Johanna). Det var skönt, sådär ont-skönt om ni förstår. Sov som en stock inatt så nu ska jag anmäla mig till att fortsätta fram till jul. Vattengympa på fredagarna och yoga på tisdagarna och kanske nån liten promenad däremellan. Intentionerna finns i alla fall sen får vi se.

Just nu sitter jag och går igenom gravlyktorna inför alla helgons dag. Batterier som ska bytas bl.a. För två år sedan köpte jag ett nytt ljus till en av lyktorna. Döm om min förvåning att när jag nu skulle kolla batteriet så visar det sig att ljuset har smält på ena sidan. Lite läskigt.

 

  • "Vidskepelse är svaga själars religion" Edmund Burke 1729 - 1797. Anglo-irländsk statsman, filosof och politiks teoretiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar