måndag 16 oktober 2023

Tänder och vitlök

 En vecka har gått sedan senaste bloggen. Det har varit blåsigt med en hel del regnskurar. I går började jag hacka upp och rensa i landet där jag ska sätta ner mina vitlöksklyftor, och i morse skulle jag fortsätta och göra klart. Ytan var frusen så det får vänta några timmar. Nu ska jag åka till tandläkaren och när jag kommer hem så har det säkert tinat upp.

Tandläkaren har blivit en återkommande historia men samtidigt är det ju skönt att få munnen i ordning även om det tar tid (och är dyrt). Det är konstigt att man tycker att alla människor tittar på ens mun när man träffas men det är mest troligt en inbillning. Med de nya små proteserna är det största "bekymret", att lära sig säga bokstaven S. Det blir lite läspande såhär i början men det ska bli skönt att kunna äta hårt bröd igen. Nu är jag hemma igen och bara konstaterat att det behövs ytterligare finjusteringar i munnen. Nåja, som tandläkaren sa; ” det måste få ta lite tid och några justeringar innan det blir bra. Munnen är ju viktig” och det kan jag bara hålla med om.

Jag sparar vitlökslandet till imorgon. Kära nån jag är ju pensionär så det är inte sån himla brådska. Det ser i alla fall inte ut som det ska så där jättekallt i natt.

  • Gamla käringar och rostiga gångjärn gnäller jämt. Svenskt ordspråk

 Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar