torsdag 28 september 2023

Snart oktober

 Så är september snart slut och vi går in i oktober. 

Det är fortfarande varmt väder och gräsmattorna växer så det knakar. Jag har börjat att rensa bort överblommade växter men än kan man plocka in några fina buketter.


 
I och med att hösten nu infunnit sig "på riktigt" så har även diverse aktiviteter startat upp.
Förra veckan var jag på vattengympa, Oppsittun började i går och på måndag börjar vi som är kvar från syföreningen, att träffas. Dom här aktiviteterna är ju jätteroliga och lättsamma. Tyvärr så har jag några gånger kvar hos tandläkaren. Både smärtsamt och dyrt. Vi får hoppas att allt löser sig, åtminstone till jul.

Jag har beställt vitlökar som ska planteras, likaså lite vårblommande lökar, men de får vänta tills det blir lite kyligare. Man vill ju inte att de ska komma upp för tidigt.

 Vår tokiga katt Nisse/Kurt var ute och smög på mig en dag och istället för att gå i gräset, så trampade han fram uppe på staketet. Lite vasst om tassarna men han tyckte det var kul.

  • "Bättre ett ärligt nej, än ett falskt ja".
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar