onsdag 13 september 2023

Höstkänsla

 Nu äntligen känns det som hösten har kommit. Äntligen skriver jag, för det har varit väldigt varmt ett tag nu, även på nätterna. Det jag gillar med hösten är den klara höga luften, alla färgerna och mörkret på kvällarna. När våren kommer då blir det lite annat. Då gillar man de ljumma dagarna och att kvällarna blir ljusare. Det är så fantastiskt. En bekant till mig som bor och kommer från Bali var här i Sverige och jobbade i ett par år och när hon flyttade tillbaka så sa hon att ;"det hon saknade från Sverige var makaroner och korv och så årstiderna".

Våra nya höns börjar så smått på att acklimatisera sig men än är det lite för tidigt att släppa ihop dom med de gamla hönorna. Det kan lätt bli lite översittarfasoner från de gamla.

Maken han klipper gräsmattan för glatta livet. Jag tror aldrig att jag varit med om att den vuxit så snabbt. Det myckna regnet och sedan värmen på det gjorde susen. Ingen kan ens ana att den vid midsommartiden var nästan helt uppbränd. Till och med rosorna har fått en ny period. En röd ros som heter " Rosa Rugosa Hansaland" är helt fantastisk.

Vackra nypon
Hansaland

Rönnbär som lyser upp

En senblommande kaprifol


Ja än finns det mycket att glädja sig åt i trädgården. Underbart!

  • "Det behövs inte mer än ett grässtrå för att se vart vinden blåser." Japanskt ordspråk
Vi hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar