söndag 21 maj 2023

Trendbrott

 Trädgårdsarbetet har börjat. Vi bestämde ju tidigare att det inte ska bli så mycket trädgårdsland utan pallkragarna - och lite till får räcka. Jag har emellertid satt en hel del plantor och häromdagen var vårt barnbarn Yavanna här och planterade de plantor som hon ville ha. Hon hade en hel skottkärra med sig och den blev full. Det blir ju - trots det minskade trädgårdsarbetet en hel del spring fram och tillbaka och det är där trendbrottet kommer in i bilden. Min telefon räknar steg - både utomhus och inomhus och häromdagen så stod det att det skett ett trendbrott i antalet steg. De har blivit fler!!! Tacka sjutton för det när jag knappt varit utomhus på hela vintern och så nu då så ska det vårstädas både på övervåningen (trappor) och på nedervåningen samtidigt som det ska springas fram och tillbaka ute i trädgården. Ja, ja jag kan ju låtsas att jag motionerar.

Nisse/Kurt tyckte det var svalt och skönt ute i vårt härbre

 Vädret är helt underbart och vi sitter ofta i vårt uterum och dricker förmiddagskaffe. Där har vi flera underhållare av Guds nåde. En svart-vit flugsnappare som sitter på taket i vår tv-antenn och sjunger. Storspoven flyger över åkrarna och drillar och ibland hör vi göken. I dag plockade jag några häggkvistar och satte i en vas så nu njuter vi av både lukten och sången.

  • Guld förblindar många, kärleken förblindar alla.
 Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar