torsdag 2 mars 2023

återigen Aj, aj, aj

 Jag trodde i min enfald att jag bara hade 1 gång kvar hos tandläkaren men ack vad jag bedrog mig. Det är ytterligare ett helvete kvar. I går var jag där och drog ur och på tisdag är det den sista utdragningen - kan man i alla fall hoppas

 Tandborttagning i Uppsala - Wallingatan 1

Vädret är i alla fall strålande och snön är snart borta. Det är sämre med isen för det är kallt på nätterna och isen är tjock och nästa vecka ska det bli ännu kallare. Jag som alltid tyckt att efter vasaloppssöndagen då är det vår och jag brukar sätta mina tomatfrön den helgen men jag tror jag väntar ytterligare någon vecka. Chilifröna har i alla fall grott likaså några sommarblommor så visst tror jag på ännu en vår.

Så frön i höst och möts av blommor i vår | Plantagen

Nu blir det lite jordärtskockssoppa till lunch och sen är det VM-stafett damer på TV:n.

  • "Ingenting är så lätt att det inte kan bli svårt om det görs motvilligt". Terentius 195 F.Kr - 159 F.Kr  En romersk komedi författare

 Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar