lördag 25 februari 2023

Aj, aj, aj

 Efter ett besök hos tandläkaren igår så kan man lätt säga att jag känner mig både tacksam och skakis.

Tacksam för att vi valt en tandläkare som är så trevlig och så duktig. Hon förklarar så bra vad som ska hända och sen händer det !!!!! Jag ska ärligt säga att tandläkare inte är min grej och speciellt inte att dra ut tänder. Det känns ju egentligen inte men sprutorna!!! och särskilt de som sätts i gommen. Ja nu är det gjort - det första besöket. Jag har ett litet helvete (en urdragning) kvar. I går efter besöket så var jag helt slut. Det måste ha varit anspänningen men efter en Alvedon och en natts god sömn så känns det bättre. Det gör ju inte saken sämre att solen skiner och det droppar från taken. Till och med talgoxarna börjar låta lite.

 Bildresultat för talgoxen

I dag kördes tjejvasan och maken satt och hejjade. Jag var till sonens hemmavarande familj - Kaninen Ubbe och katten Zinga och snackade med dom lite. Hela den övriga familjen är i Thailand på välbehövlig semester.

 

Jag måste säga att jag är glad att det snart är vår och sommar. Jag kan inte förstå, men vintrarna tenderar att bli jobbigare och jobbigare. Det är antingen "gamlen" eller också att denna vinter varit speciell med i stort sett bara is överallt.

Ha det så bra i vårsolen alla!

  • "Ordspråk är för talet vad salt är för maten". Arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar