torsdag 30 mars 2023

Snart påsk

 Ja, nu sitter jag här igen och ska försöka mig på att beskriva livet på/i Hansgården. Ja, det är kallt kan jag säga. Minus 14 grader i natt men solen skiner på dagarna och den besvärliga isen på vägarna är snart borta. På våran gårdsplan har maken varit ute och hackat sönder och dikat så där är det nu riktigt bra. Kanske man snart kan gå ut och gå - utan dubbskor.

Snart är det påsk också. Här hemma är det inte en så speciell högtid. Lite fastlagsris och nån liten höna kan jag dekorera med men inte så väldigt till påskbord som en del ska ha. Det får bli vanliga luncher, kanske med ett glas vin till. Påskdagen ska jag vara kyrkvärd. Jag är glad att det inte är långfredagen eller påskaftonen utan en glädjens dag. 

 Vem är den mannen? - Allt om Leksand

Funderade på att åka till Insjön och titta på musikalen "Vem är den mannen", men jag har inte bestämt mig än.

Långfredagen blir det fotovisning i våran bystuga. Då är den öppen för allmänheten och alla gamla kort som finns i vårt arkiv ligger framme så den som vill kan komma och titta. I år blir det också en mini utställning om Almo by´s legendar Back Sven. Vår granne Göran Skarner ska berätta lite kort om Svens familj och hans barndom. Eftersom det är många nyinflyttade här i byn, så kan det vara ett bra tillfälle för dem att bekanta sig med - och få en bild av Sven, som så många av de äldre pratar om.

Back Sven Berglund

  • "Du kan förlora allt men inte din själ."  Kjell Aronsson
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar