söndag 22 maj 2022

Bra att ha...? Kanske

 Vi fick över 20 mm regn för några dagar sedan och all grönska har exploderat. Det är så vackert så det gör nästan ont. I skogen luktar det dessutom så gott. Friskt, grönt och med inslag av lite hägg. Helt enkelt underbart. 


 Körsbärsblom — Almbacken Trädgårdsdesign

Förberedelserna för mitt loppis pågår så smått och det innebär att en del saker får åka till tippen medan en del andra saker får vara med ytterligare en vända. 

 

Växthuset börjar bli fullt och många växter väntar på att få flytta ut. Ja, det gör jag också. Väntar på att få flytta ut dem menar jag, men jag får nog vänta  någon vecka. Järnnätterna brukar ju komma i början av juni och det skulle ju vara för harmligt om allt frös bara för att man varit otålig.

Vi fick en förfrågan från vårt försäkringsbolag häromdagen. Om man behöver bli av med skrot. Gissa två gånger!! Vi (maken) har börjat samla ihop för att lägga på en lättåtkomlig plats. Det är inte klokt vad mycket järnskrot det finns på en gammal bondgård. Nu ska det "bara" uppskattas hur många kubik det är och var det ligger, så hämtas det upp av lastbil. Skönt att det blir lite utrymme i våra uthus, men det fylls väl snart upp med fler "kan vara bra att ha kvar"-grejer.

Nu har jag läst ut boken om Ryssland och Putin. Intressant men som jag sagt tidigare - svår.

  • För mycket av det goda kan vara underbart." Mae West 1893 - 1980. Amerikansk skådespelerska
Vi hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar