torsdag 28 april 2022

Glädje och sorg

 Det är vackert väder, men kallt. Maken är duktig och är ute och klipper ner gamla blommor och krattar men jag går helst inne. Jag fryser. Vi var till makens kusin idag och tittade på ett nytt föl och det blåste riktigt, riktigt kallt. Väl hemma tittade jag in i växthuset och där var det skönt. + 33 grader när solen ligger på. Plantorna mår väldigt bra där och de växer riktigt bra. Svala nätter och varma dagar.

Jag gjorde en beställning av maken för en månad sedan ungefär. Nu är den klar och jag är väldigt nöjd. Det är en TV-bänk. Jag blev så trött på att titta på alla sladdar under TV:n och det var inte kul när man skulle dammsuga eller torka golvet. Nu är alla sladdar som bortblåsta och bänken är som ett smycke under TV:n. Jag är lyckligt lottad som har en så händig make.


 Jag har inte varit på topp några dagar. Min bästa vän dog och begravningen var häromdagen. Man får en tankeställare. Visserligen visste hon om att hon skulle dö men det kom ändå lite snabbt. Det blev lite för nära inpå i och med att hon var i samma ålder som mig också.

Tog en liten promenad och plockade några kvistar med Tibast. De är så vackra. Tyvärr lite giftiga men man behöver ju inte äta på dem.   


 

Almo-käringarnas oppsittu är slut för våren och på måndag blir det semester från syföreningen. Då får man börja ägna sig åt lite utesysslor. Skönt bara vädret blir lite varmare. 

  • "Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår." Kinesiskt ordspråk    
Vi hörs!         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar