måndag 11 april 2022

Bakslag

 

 Vi har haft ett rejält steg tillbaka från det vackra vårväder som härskat så länge. I torsdags började det att snöa och det snöade rejält ända fram till lördag eftermiddag. Ca 2-3 dm nysnö är ju inte så kul tyckte vi... men vår katt Nisse han älskar snöväder. Han far fram som en vilde mellan snödrivorna och sen när snön blir till kramsnö, ja då får maken kasta snöbollar som han fångar. Idag måndag skiner solen igen och snön har smält. Inte allt men nästan.

Maken eldar i spisen och Nisse hänger på tork.


 Jag har beställt en del blommor via datorn och de börjar anlända nu. I lördags när jag hämtade ut det första paketet så kändes det inte särskilt inspirerande men nu börjar det att klia lite i fingrarna.

Vi närmar oss påskhögtiden med allt vad det innebär. Tyvärr lägger kriget i Ukraina lite sordin på hela högtiden men det är inte så mycket vi kan göra just nu.

 Ni vet att jag har sagt efter varje loppis jag har haft - "aldrig mer". Nu är jag igång att planera en ny loppis i början av juni - kanske runt pingst.  Ja, vad sjutton, man är väl inte sämre än man kan ändra sig. Vi har ju städat ur både hemma i svärfars/svärmors hus samt i deras sommarhus i Ejen, så det finns en del "nostalgisaker". 

Häromdagen bjöd min syster på släktmiddag uppe på Siljansnäs Hotel. Trots att några inte kunde vara med så var det fantastiskt trevligt att träffas. Vi brukar ju träffas på sommaren också - när barnen slutat skolan, men då är det sonhustrun och sonen som ska  laga mat, diska osv. Nu var alla lediga och vi kunde bara slappna av. 

Siljansnäs Hotel visade sig vara en fantastisk matupplevelse. God mat och trevlig personal. Väl värt att besöka!

  • "Glädje växer ofta där man planterat det"
Vi hörs!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar