lördag 5 mars 2022

Oro i världen och Europa

 Nu har det gått en vecka igen och kriget i Ukraina det fortsätter. Det enda man kan göra härifrån är väl att stötta de hjälporganisationer som finns där, med pengar. Hittills har det ju varit en stor uppslutning när det gäller mat och olika förnödenheter.

Vädret har varit och är helt fantastiskt. Sol från en klarblå himmel -6 grader på nätterna men plusgrader på dagarna. Nu har talgoxen kommit igång och det känns vår.

Vasaloppet går ju av stapeln i morgon och jag vet att maken kommer att sitta och följa från start till mål. Själv skall jag till kyrkan och vara kyrkvärd klockan 11,  men jag tror det går bra för dom i spåret utan att jag sitter där.

I kväll klockan 18, ska jag till kyrkan på en Taize-bön. En skön stund i kyrkan med meditativa sånger, tända ljus och väldigt lite "prat". Det är så lugnt och avslappnande. Kan verkligen rekommenderas!

oktober | 2014 | I ett bräckligt lerkärl

Blomsådderna är avklarade och jag går numera i "väntans tider". Väntan på att det ska komma upp små gröna skott. Fram till dess får vi hoppas att isen på gården smälter så man törs börja gå ut utan broddskor och maken kan börja dika.

  • " Krig är lätt att börja men svårt att sluta." Gaius Sallustius 86 f.Kr - 34 f.Kr.  Romersk historiker 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar