söndag 20 mars 2022

Kan det vara våren?

 Varma och soliga dagar. Isen på vägarna och gårdarna smälter till små sjöar .....och fryser till skridskobanor på nätterna. Maken är ute på vår gård med både isbill och yxa för att dels göra rännor så vattnet kan rinna bort men också för att röra i isen så den blir porös. Ingen som man pratar med har varit med om nåt liknande tidigare.

Jag är på väg ut i mitt blomrum för att skola om mina astrar. De har satt riktig fart nu. Både solen och lampan hjälper till. Nu blir det till att sätta en ny laddning frön. Bland annat solrosor.

Solrosen "Teddy Bear"

Det har "varnats" om att det i år är väldigt vanligt med salmonellasmitta bland katter som tar fåglar. Detta eftersom det är hög smitta bland småfåglarna. Vi har talat om det för våran Kurt/Nisse, men han struntar i det. Än har vi inte sett några symptom, för tillfället är han mest intresserad av alla flugor som börjar vakna i vårsolen. Han river nästan  verandan i sin jakt på dom.

På onsdag är det bystämma här i byn. Som sekreterare är det en del papper och liknande att hålla koll på och som inte det var nog så är det Församlingsrådsmöte på tisdag. Där är jag också sekreterare och har en del papper att hålla reda på. Jag får försöka att inte blanda ihop dem. Det är trevligt att ha nåt att pyssla med. Det får inte bli för mycket bara. Den tiden är förbi när man hade 10 bollar i luften och ett heltidsjobb därtill. 

Att hålla många bollar i luften samtidigt - Legendarisk

  • "Man kan mota bort djävulen men inte onda människor." Norskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar