måndag 14 mars 2022

Gott och blandat

 Oro i världen skrev jag i förra bloggen. Ja, den har inte avtagit och flyktingströmmen från Ukraina är stor, men det finns mycket medmänsklighet i Europa (denna gång) tack och lov.

Här i Almo går dagarna sin gilla gång. Astrar och Gullskära har kommit upp så fint. och det gör att man längtar till våren/sommaren, men än har vi riktigt kalla nätter trots att dagarna är soliga och varma. 



 Fåglarna har kommit igång riktigt nu och det är rejäl åtgång på fettbollar. De laddar väl upp inför familjelivet.     

insektshotell-nyckelpiga-19-x-15cm-1insektshotell-bi-23-x-21cm-1 

Dessa söta insektshotell tror jag att maken ska få snickra till. Om inte annat så kan de ju vara lite kul att titta på.

Återigen kan jag konstatera att telefonförsäljare är väldigt lena i munnen när det gäller att sälja in nånting men vid minsta "strul", så är det nästan omöjligt att få tag på dom. Man blir hänvisad till standardfrågor som de satt standardsvar på vilket inte alltid fungerar och det är som bäddat för kaos i hjärnan.

Deklarationsdags har det också blivit. I morgon ska jag ta itu med min. Det är så enkelt nu för tiden klart "med ett klick". Värre är det med makens deklaration eftersom han har jordbruksfastighet. Som tur är så har vi en släkting som tar hand om den. Att betala en slant för arbetet är värt varenda krona.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en nybakad skorpa till. Det är livskvalitet - i det lilla. 


Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar