lördag 5 februari 2022

Lite blandad kompott

 Bilen är reparerad och klar. Skönt. Sen får vi se när fakturan kommer och vad jag säger då. 

 Volkswagen Golf GTI första körning: den heta luckan som överskr

Idag är det ett underbart vackert väder. Solen skiner och det är -3 grader. I går däremot regnade det och var flera grader varmt. Vägen mellan Leksand och Almo var riktigt, riktigt halkig.

I dag ska jag fortsätta ute i blomrummet med mina pelargoner. Jag klipper ner dom och tar skott. Ibland tar dom sig, ibland inte. Det är lite av en sport att se hur det hela utvecklat sig fram emot våren, men funkar det inte så finns det rotade skott att köpa.

Pelargon sticklingar | Pelargoner

Apropå sport så började skidåkningen i OS idag, maken sitter och kollar och i eftermiddag blir det ishockey på hemmaplan. Han är lycklig!

Tycker det är väldigt olyckligt att man tillåter stora tävlingar i länder där demokratin är nästan obefintlig, men nu är det som det är. Jag har både sett filmen om Mao och läst boken och det är hemskt. Värre än man kan tro och det spelar ingen roll vilken ledare de har. Översitteriet finns där.  Tack för ordet! Nu vet ni iaf vad jag tycker. 

 Backa inte när Kina söker konfrontation


  • "Ett ord liknar biet, det har både honung och gadd." Talmud
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar