lördag 19 februari 2022

En incident

 

 I dag är det det som kallas "Fågelkvitterväder" . Solen skiner, snön gnistrar och fåglarna orkar kvittra lite grand. På TV är det Curling och herrar skidor. Maken sitter och tittar vilket jag är glad för.

Han rågade ut för en incident häromdagen som kunde gått riktigt illa. Han åkte ut med sparken för en liten tur och på hemväg från den turen så föll hans blodsocker så mycket att han hamnade i koma. Han ramlade ihop på vägen och orkade inte  ta sig upp. Efter ca 15 minuter kom ett par grannar och hittade honom. De kontaktade ambulansen och precis då kom jag på 4-hjulingen. Jag var ute och letade efter honom. Jag fick skjuts hem efter en glukosspruta som vi kunde få i honom och sen tog det bara 10 minuter så vaknade han. Ambulansen tog honom till Vårdcentralen och där konstaterades att hans kroppstemperatur var 34 grader. Efter flera timmar med många filtar och toppluva kom tempen upp i 36,1 och då fick vi åka hem. Man får tacka en högre makt att det gick så bra som det gick.


 I morgon kommer hela vår familj hit och äter lunch med oss. Det ska bli så trevligt. Jag har förberett i flera dagar nu så jag hoppas det ska bli riktigt gott.

De små frön av paprika "jamaican bell", som jag sådde har äntligen tittat upp och nu förbereder jag mig för att så resten av fröna. Vasaloppsdagen brukar vara starten.

  • "Så snart en kvinna tänker någorlunda snabbt så kallas det intuition." Barbro Alving 1909 - 1987 Svensk journalist och författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar