tisdag 11 maj 2021

Det händer saker nu

 


 I går planterade jag ut mina Luktärter som vuxit sig ganska stora. Luktärterna tål några grader kallt men för att hjälpa dom lite innan de rotat sig ordentligt, så lade jag på ett lager hö. Det tyckte vår katt Kurt/Nisse var väldigt spännande och kröp fram och tillbaka i det jag lagt ut. Som tur var så klarade sig plantorna.

Han är inne i en upptäckarålder. I morse så intresserade han sig för en stor skalbagge som jag fick rädda. När maken gick till hönsen så upptäckte katten två fåglar som satt på telefontråden. Han tvekade inte en sekund utan började klättra upp för telefonstolpen. Maken fick tag på svansen annars vet jag inte hur han skulle ha kommit ner.

 Bildresultat för vägarbete

Idag börjar ett vägarbete genom byn. Det ska bli ny beläggning. Det är nog det mest spännande som har hänt här på ett par år så jag antar att det blir en hel del åskådare. Mest manliga pensionärer. Det går snabbt och det blir väldigt fint. Det var längesedan vi hade så fin väg genom byn.

Jag har börjat sortera upp ute i ladan det som ska säljas på min loppis den 5 juni. Så här i förväg ser jag fram emot det. Det är alltid trevligt med lite folk att prata med. Förhoppningsvis blir det bra väder så det mesta kan ske utomhus med gott om plats. Mitt barnbarn Yavanna brukar vilja vara med och ha kaffeservering, få se om hon vill det i år också. 

Värmen är här nu för några dagar. En liten föraning om sommaren och efter det fina regn som kommit så växer gräsmattan  så det knakar.....och Svalorna har kommit! I alla fall 1 har letat sig in på skullen i ladan.

  • "Alla åsnor går inte på fyra ben."  Spanskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar