lördag 1 maj 2021

1:sta Maj

 

Almoån vid Kullbron

 Jag är lite stolt över mig själv! Som jag kanske sagt tidigare så är jag lite av en periodare. Ja, inte när det gäller sprit men när det gäller att röra på mig, ut och gå. Nu har jag kommit igång - igen - och jag måste säga att det är riktigt skönt. Jag går i min takt, stannar och vilar när jag vill och bestämmer längden efter humör. Vattnet rinner så sakta och fint i Almoån. I lövbuskagen sjunger fåglarna frenetiskt  och över åkrarna hör man tranorna trumpeta. I morse hörde jag också smålommen. Ja sommaren är på ingång sen får vädergubbarna sia om mer snö hur mycket dom vill.

Smålom

Ute i trädgården får jag hjälp av maken att gräva och gödsla. Jag har under vintern sparat kökskompost i Bukashi-hinkar och nu ska det blandas med jord och fyllas i på de ställen där jag vill ha lite skjuts. Det luktar ganska illa men den lukten försvinner när det blandas ner i jorden.

Jag har tömt 1 hink och nu ska jag gå ut och börja med den andra. Sen ska det grävas ner och så kan det få regna/snöa, det är bara bra.

Jag provade att så sallad ute i landet häromdagen. Spännande att se om det blir nåt. Det sägs att sallad helst gror i sval jord men det visar sig.


  • "Om du behåller huvudet kallt när alla andra förlorar sina, är det möjligt att du helt enkelt inte fattat situationen."  Jean Kerr 1923 - 2003. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar