tisdag 13 oktober 2020

Älgjaktsvecka

 

 Älgjakten 2020 inleds med fint höstväder. Solen skiner och bara enstaka moln skymmer den ibland. 

Sol på dagarna betyder kalla nätter och nu börjar det bli tid för nattfrost. Jag har plockat in alla mina pelargoner i blomrummet. Till och med min grekiska pelargon fick flytta in i morse. Den blommar så fint. men vad ska jag göra. Det är ju inte så roligt om den fryser heller.

Fortfarande blommar en del blommor i landen, men som sagt, blir det frost nu så så blir det väl slut med dom också.

Har försökt att pynta lite med fina höstfärger. Det livar alltid upp och nåt ska man väl ha att pyssla med.


 Annars får jag och maken ägna oss åt Kurt (eller Nisse som vi kallar honom). Vi kom på att vi allt som oftast kallar katten för Nisse. Det sitter liksom i benmärgen efter vår förra katt som blev 17 år och hette just Nisse.

Katten blir mer och mer van vid både oss och Hansgården och häromdagen när vi hade båda barnen med respektive samt 1 barnbarn här på lunch, ja då var det full fart på honom. Då fanns ingen blygsel alls.

 



  • "Det är änder sa bonden, sköt kråkor."  Svenskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar