lördag 4 januari 2020

Vacker början av år 2020

Efter Bondepraktikans närmast domedagsprofetia om Januari månad, så vill jag bara säga att här i Hansgården i Almo har vi hittills inte känt av det.
Dagarna har varit fantastiskt fina - fast riktigt blåsiga - solen skiner och det är varmgrader utomhus.

Har varit ute ett par dagar och gått lite. Klarar inte så långa sträckor - än - men det ska förhoppningsvis bli bättre. Promenaderna gör i alla fall gott för humöret och det är viktigt. Sen äter jag hälsokostkapslar fyllda med gurkmeja och boswellia. En ayurwedisk beprövad medicin för ledproblem.

I dag började jag så smått att plocka ner julen. Började på den övre våningen och går vidare neråt.
Det är lika skönt varje år att plocka bort. Lika skönt som det är roligt att pocka fram det under december månad.
I morgon ska vi träffa prästen inför svärfars begravning den 10 januari och sen kan vi återgå till den vanliga lugna lunken.
Sonen och hans familj reser till Thailand så jag ska passa deras katt, ett ganska lättsamt "jobb".

Maken fick en glad överraskning häromdagen, när det mellersta barnbarnet Noah 13 år, kom och frågade om han fick prova att svarva. Nu har de varit ute i snickarboa och börjat och han är riktigt duktig och har lätt för att lära. Få se hur länge det intresset sitter i.

För några år sedan var det barnbarnet Yavanna som var i Hansgården och ville brodera med farmor. Efter ett tag gick det intresset över i hästar och det är väl så det ska vara antar jag. Barnen utvecklas av olika intressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar