måndag 13 januari 2020

Livet går vidare


Så har vi då begravt svärfar och maken är nu den äldste i sin familj. Det var en lugn och fin ceremoni och trots att omständigheterna inte är de allra muntraste, så är det trevligt att träffa släktingar. Den yngsta som var med är drygt ett år och hon tyckte det ekade riktigt bra inne i kyrkan. Der lättade upp stämnigen och prästen kunde påminna oss om att mitt i sorgen, så finns det ett fortsatt liv. Underbart.

Vädret har fortsatt varit riktigt fint men också riktigt blåsigt. Det är alldeles bart på backen nu och folk har till och med hittat både vanliga kantareller och trattkantareller.

Jag känner att mitt knä inte gör lika ont som tidigare. Det kan bero på korta promenader eller även på medlet CuraMin som innehåller bark från Bosweliaträdet och gurkmeja. Idag tar jag inga smärtstillande medel förutom att jag smörjer in knät varje morgon med Voltaren och sätter på ett knäskydd.

Om en stund ska jag gå till Väståkern och se till sonens katt. Han tog familjen och for till Thailand i fredags och har det riktigt skönt vad jag sett på bilder. Därefter ska jag åka till Prästgården och träffa "tjejerna" i syföreningen. Vi börjar idag efter helguppehållet.

  • Leendet är det kortaste avståndet mellan två människor."  Victor Borge  1909 - 2000.  Dansk-amerikansk pianist. 
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar