fredag 24 januari 2020

Tillfälligt boende

Vi har blivit med katt. I alla fall har vi varit det under några dagar. Det är sonens katt som flyttade hem till oss förra veckan. Sonen med familj är ju i Thailand och det blir naturligtvis väldigt tyst och tomt i huset. Att jag går dit 2 ggr per dag räckte förmodligen inte utan en kväll följde hon efter mig till Hansgården och där blev hon kvar. I morgon kommer hennes familj tillbaka och då vill hon nog flytta tillbaka.
Det har varit lite mysigt att ha en katt i huset igen, nån som sover mellan maken och mig på natten och nån som hälsar på en med ett jam när man ses.



I morgon ska jag åka till Svärdsjö och hälsa på. Det är länge sedan jag var där nu och lille Muhammad växer fort.

Maken är ute och tar hand om träd nere vid ån. De blåser omkull och å-kanten eroderar när det blir högvatten så träden står inte så stadigt heller. Skönt för honom att ha nåt att göra samtidigt som det städas upp och vi får värmande ved - utifall det skulle bli kallt.
Nu eldar vi egentligen inte för att det är kallt ute, utan för att det blir kallt inne när det blåser ute. Jag tror det är det som man kallar självdrag.
Röd solnedgång brukar betyda att det blir blåsigt och det har i de flesta fall stämt bra.
Idag är det dags för vattengympa igen - skönt, och efter det ska jag och vår granne Brigitte, äta lunch på Tegera arena. Maken får äta resterna från igår. Morotssoppa och pannkakor.

  • " Charm är en speciell egenskap som trotsar all beskrivning" Alfred Lunt 1892 - 1977. Amerikansk regissör.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar