fredag 17 augusti 2018

Lite nytt

En skål med godis
Nu har jag varit väldigt dålig på att skriva, men det får väl bli lite sporadiska inhopp. Tänkte jag kunde  ta mig själv i kragen åtminstone 1 gång i veckan.
Värmen fortsätter men som tur är inte längre så intensiv. Regnet lyser med sin frånvaro - i alla fall de lite större mängderna. Almoån är alldeles torrlagd  och man kan undra hur de stackars fiskarna kan överleva - om de överlever.

Det lite svalare vädret har fört med sig lite arbetslust. Baka, rensa land och lite annat. Jag presenterade ett trädgårdsförslag för maken och nu är det åtgärdat. Skönt 1 trädgårdsland mindre.
Nästa år blir det spännande att se vilka växter som överlevt.  Rosorna ser ut att ha klarat sig, några har till och med börjat en andra blomning.
Nu ska jag ta en tur till Bäsna trädgård och köpa lite växter som ska få fylla upp några av de resterande landen.
Ett trädgårdsland mindre
Äpplen blir det gott om och i går plockade jag ner mina Gyllenastrakan. Hoppas de mognar efter lite i källaren för låter man dom mogna på träden så spricker dom och getingarna hittar snabbt dit för att äta.  Tog samtidigt och plockade lite från de andra två träden så kan jag göra lite äppelmos.
Åtminstone 1 blomma som trivs i värmen

  • "Bryt upp! Bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr". Karin Boye 1900-1941. Svensk författarinna och lyrisk diktare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar