torsdag 30 augusti 2018

Fågelflytt

Vi har äntligen fått lite regn. Mer behövs men vi är glada åt det som kommer ner. Gräsmattorna har börjat att återfå sin gröna färg även om vissa partier är mer eller mindre döda.

Svalorna som bott i vårt uthus verkar ha lämnat oss för i år, det hör ju hösten till, liksom tranorna som trumpetat och samlat ihop sig i stora flockar. De gör sig redo för en lång flygtur

Jag har precis varit och hämtat lite plantor som jag skickat efter. Passar bra att plantera dem nu i fukten.
Dottern var här och lät oss smaka på så goda äppelchips som hon hade gjort. Funderar faktiskt att göra en laddning. Nyttigt, lättgjort och jättegott!

På lördag ska jag åka till Svärdsjö och hälsa på familjen Hamed. Det är några månader sedan jag såg dom och de vill gärna att jag kommer och visst, jag gör det gärna. Få se hur de haft under sommaren.

Maken upptäckte att det läckt in vatten vid skorstenen på vårt uthus så det blev han tvungen att laga. När byggställningen kommit upp så gick jag upp och tog några kort "lite från ovan". En annorlunda vinkel som ser helt okej ut.

  • "Svanen tar avsked och svalorna flyr". Carl Fredric Dahlgren 1791 - 1844. Svensk författare, präst och riksdagsman.

1 kommentar: